Organik Yatırım
Bilinçlenmeye bağlı olarak büyük şehirlerde organik tarım ürünlerine olan talep her geçen gün artıyor.Önceki yıllarda yüzde 5 artış gösteren tüketici talebi, son dönemlerde yüzde 25-30'lara çıkmış durumda.Bu artışı gören markalar ürün yelpazesine artık organik ürünleri de katıyor.
1,5 yıldır organik ekmek ürettiklerini,satışlardan memnun olduklarını ve yakında organik ürün ihracatına başlayacaklarını belirten Halk Ekmek Genel Müdürü Ömer Bilgeseven konuyla ilgili şunları anlatıyor:"Başlangıçta 600 çiftçi ile çalışıyorduk. Artık bu rakam bin 500'e çıktı. Türkiye'nin 10 ayrı yerinden çiftçilerle 5 yıllık sözleşme yaptık, alım garantisi verdik. Eğitim, organizasyon, planlama, sertifika masrafları her şey bizim tarafımızdan karşılanıyor. Köylü ürününü ekiyor, mahsulünü bize veriyor. Piyasa fiyatlarının yüzde 40 fazlasına alıyoruz. Un, 10bin tonluk bir depomuz var, orada öğütülüp geliyor. Ürünlerimizde tamamen doğal kaya tuzu kullanılıyor."
Organik ürün rüzgarına kapılan Pınar da Türkiye'nin ilk organik sütünü 2005 'in temmuzunda yarım litrelik ambalajlarda piyasaya sürdü.Daha sonra ise yarım litrelik ambalajlarla birlikte litrelik ambalajlar da süper ve orta büyüklükteki marketlerde satışa sunan şirketin ürünlerinin aylık tüketimi ise 100-110 ton arasında seyrediyor.
Günümüzde organik olarak tercih edilen ürünlerden biri de bebek mamaları.Haklı olarak bebekleri için en iyisini isteyen anneler organik mamaları daha çok tercih eder hale geldi.Her yıl yüzde 20-30 oranında büyüme kaydeden bebek maması sektörünün ülkemizdeki yıllık hacmi ise 2,5 milyon euro.Bu mamaların içindeki sebze ve meyvelerin suni gübre kullanılmayan organik sertifikalı tarım alanlarında üretildiği belirtiliyor.
Yorumlar