Organik Tarım Yaygınlaştırılacak

Meram İhsan Özkaşıkcı İlköğretim Okulu Milli Eğitim Bakanlığı okulları arasında Konya adına 5 ülke arasına girerek Tarımda öze dönüş (organik tarım) projesine ortak oldu.

Başbakanlık AB Eğitim ve Gençlik programları merkezi başkanlığı tarafından Comenıus projesi kapsamında Türkiye adına Katılan Konya Meram İhsan Özkaşıkcı İlköğretim Okulu Milli Eğitim Bakanlığı okulları arasında Konya adına 5 ülke arasına girerek Tarımda öze dönüş (organik tarım) projesine ortak oldu.

İngiltere, İtalya, Litvanya, Polonya, Portekiz ve Türkiye’nin yer aldığı ortak proje kapsamında proje hazırlayarak veren İhsan Özkaşıkcı İlköğretim Okulu’nun projesi kabul gördü. 5 yıl boyunca ortak ülkelerin okullarıyla organik tarım ve tarımda öze dönüş projesi konularında bilgi alış-verişinde bulunulacak, Konya ve ortak ülkelerdeki tarım alanlarındaki organik tarım bölgeleri gezilerek çalışmalar yapılacak. Projeye AB tarafından toplam 300 bin avro ayrılırken, projeyi uygulayacak okula ise 30 bin avroluk bir ödenek hibe edildi. Projenin Türkiye ayağını yürüten Konya İhsan Özkaşıkcı İlköğretim Okulu önce proje ortağı İngiltere’ye giderek buradaki organik tarım konularını inceleyecek. Daha sonra ortak ülkeler Konya’ya gelerek okullarda derslere katılarak Türkiye’deki eğitim ve kültür bulgularını inceleyecek ve Akşehir’de, Seydişehir’de organik tarım yapılan ilçelerde incelemelerde bulunacaklar. Kabul edilen bu proje sayesinde Türkiye’nin tahıl ambarı olan Konya’da çeşitlilik ve yeni tarım alanlarının oluşturulması yani organik tarımın yaygınlaştırılması sağlanacak. İhsan Özkaşıkcı İlköğretim Okulu Müdürü Ali Özdemir, kabul edilen Avrupa birliği projesiyle ilgili ön çalışmaların tamamlandığını söyledi. Özdemir, Milli Eğitim Müdürlüğü ile yürütülecek çalışmalar ve hazırlıklar sonucunda öğrencilerin belirlenen günde proje kapsamında Avrupa ülkelerine gideceklerini, bu proje sayesinde karşılıklı öğrenci alış-verişi ve eğitim kalitesinin yükseltilmesi hususunda önemli bir başarı elde edilmiş olacağını Projelerinin kabul edilmesinde İl Milli Eğitim Müdürü Halil Şahin’inde okullarına büyük destek verdiğini sözlerine ekledi.

Yorumlar

Popüler Yayınlar