MİGREN AĞRISI ÇEKENLERİN DİKKATİNE


Migren : Aslında migren ağrısı insanı günlük aktivitelerinden alıkoyan, yatmak zorunda bırakan bir hastalıktır.Genelde ataklar halinde ortaya çıkan, kafanın tek tarafına yerleşen, zonklayıcı bir baş ağrısı şeklidir. Ataklar 4 saat ile 72 saat arasında değişebilir. Bu ataklar sırasında baş ağrısının yanı sıra bulantı, kusma, normal ışık ve sesten rahatsız olma gibi şikayetler de görülebilir.Migren artık sinirsel(nörolojik) bir hastalık olarak kabul edilmektedir. Beyinde bulunan bazı kimyasal maddelerin (serotonin gibi) azalması ya da etki göstermemesi sonucu ortaya çıktığı düşünülmektedir. Kişi karanlık, sesten uzak bir odada uyumak ister. Günlük yaşamı engelleyen bir durumdur. Tedavi edilebilir.
Yine de verdiğim bilginin doktorunuz tarafından yapılacak önerilerin yerine geçmediğini hatırlatmak isterim. Baş ağrınız için uyguladığınız tedavide herhangi bir değişiklik yapmadan önce lütfen doktorunuza danışın. )

Gerekli Malzemeler 6 adet düzgünleştirdiğiniz pamuk parçaları

1,5 çay kaşığı karabiber

Kolonya

Yapılışı


Pamukları resimde görüldüğü gibi 6 adet düzgün bir şekilde hazırlıyorsunuz. Bunlardan 3 tanesinin arasına yarım çay kaşığı karabiber döküyorsunuz. Üzerine kolonya döküyorsunuz. Daha sonra kalan 3 pamuğu da üzerine kapatıyorsunuz.Kapattıktan sonra üzerinden biraz daha kolonya dökebilirsiniz. Kapalı duran 3 parça pamuktan bir tanesini iki kaşınızın arasına, 2 tanesini de şakaklarınıza birer tane olmak üzere koyup bir örtü yardımıyla bağlıyorsunuz. 1 saat kadar bekliyorsunuz. Aslında biraz yanma hissediyorsunuz. Ben bu dönemde uyumaya çalışıyorum. 1 saat sonunda ağrının geçtiğini göreceksiniz. Yanma hissi olsa da benim derimde hiç bir tahribatta bulunmadı. Eğer deriniz hassas ise önce küçük bir parça pamukla denemenizi tavsiye ederim.

Ben bu yöntemi bir gazete haberinde okuyup denemiştim. Ağrının geçtiğini görünce her migren ağrımda yapmaya başladım. Garip olan; gazete haberinde 1 saat beklemesi gerektiği yazıyordu, denediğim zaman gördüm ki 1 saatin sonunda karabiber ve kolonya yakmamaya başlıyor.Demek ki etkisini kaybediyor.

Yorumlar

Popüler Yayınlar